مرکز رایانه و اطلاع رسانی

تعداد بازدید:۵۳۷۷
آشنایی با وظایف و خدمات مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی
دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی مجهز به مرکز رایانه و اطلاع رسانی است. این دانشکده دارای زیر ساخت لازم برای اتصال به شبکه داخلی و اینترنت از طریق کابل و نیز بدون کابل (وای فای) با سرعت 250 مگابیت در ثانیه می‌باشد. برای دانشجویان کلیه مقاطع، پس از اتمام مراحل ثبت نام، انتخاب واحد و قطعی شدن آمار پذیرفته شدگان حساب کاربری و رمز عبور استفاده از اینترنت صادر می‌شود. علاوه بر این برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) حساب کاربری رایانامه (پست الکترونیکی با نام دامنه دانشگاه تبریز) صادر می‌شود، تا در مکاتبات، انتشار گزارش تحقیقات و مقالات خود از آن استفاده نمایند. اعتبار ایمیل دانشگاهی برای دانشجویان دکتری پس از فراغت از تحصیل نیز همچنان برقرار خواهد بود.
مرکز رایانه و اطلاع رسانی مرکب از دو اتاق مجزا برای دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. این مرکز در انتهای طبقه اول دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی؛ اطاق‌های شماره 216 و 217 واقع شده است. در اتاق 216 برخی دروس دانشکده که ارائه‌ی آن‌ها نیاز به سیستم‌های رایانه‌ای دارد از قبیل آمار و آشنایی با نرم افزار "اس پی اس اس" آشنایی با رایانه، کاربرد رایانه در رشته‌های مختلف مورد تدریس در دانشکده و ... برگزار می‌شود. اتاق درس در ساعات غیر درسی و وقت آزاد در اختیار دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است، تا از آن به منظور تمرین دروس عملی یا دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود در اینترنت استفاده کنند. این اتاق دارای نوزده دستگاه رایانه می‌باشد.
درب این اتاق در ایام رفع محدودیت‌های کرونایی همچنان به روی دانشجویان دانشکده باز خواهد بود.
برای دانشجویان دوره دکتری پنج دستگاه رایانه و یک دستگاه چاپگر در اتاق 217  در نظر گرفته شده است. هر دانشجوی دکتری در هر نیمسال تحصیلی می‌تواند،‌ تا هشتاد صفحه از سهمیه‌ی چاپ استفاده کند. تهیه‌ی کاغذ به عهده‌ی خود دانشجویان محترم دکتری می‌باشد.
 

ساعات کار مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشکده مطابق با وقت اداری است:

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 13/30 می‌باشد. هنگام نماز ظهر به مدت نیم ساعت تعطیل است.

شماره تماس: 33392102-041

***قابل توجه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای محترم هیأت علمی و کلیه‌ی عزیزانی که دارای پست الکترونیکی دانشگاه تبریز می‌باشند:

-دستورات اجرایی ضروری و راهنمای پست الکترونیکی دانشگاه تبریز: لطفاً قبل از اینکه رمز عبور ایمیل را فراموش نموده و به مشکل بر بخورید این راهنماها را حتماً مطالعه و طبق دستورات عمل کنید: مطالعه بعد از فراموشی رمز عبور کارساز نخواهد بود. (برای مشاهده راهنما اینجا ، و اینجا کلیک کنید)

شرح وظایف مسئول مرکز رایانه و اطلاع رسانی:

1-به روز رسانی سامانه (وب سایت دانشکده)

2-ارائه حساب کاربری رایانامه (ایمیل دانشگاهی) برای دانشجویان دوره دکتری دانشکده (دانشجویان عزیز تا رفع محدودیت‌های کرونایی می‌توانند تلفنی تماس بگیرند)

3- ارائه حساب کاربری رایانامه (ایمیل دانشگاهی) برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشکده (دانشجویان کارشناسی ارشد توجه فرمایند که مدت اعتبار رایانامه تا پایان تحصیلات است.)(دانشجویان عزیز تا رفع محدودیت‌های کرونایی می‌توانند تلفنی تماس بگیرند)

4. ارائه حساب کاربری اینترنت برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی

5. نصب سیستم عامل‌ها و نرم افزارهای مورد نیاز و آماده سازی کلاس‌هایی که در مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشکده برگزار می‌شود

5. پشتیبانی دسترسی به شبکه اینترنت در دانشکده و رفع ایرادات احتمالی

6. نصب نرم افزارهای پیشنهادی از طرف استادانی که کلاس‌های آموزشی آن‌ها در مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشکده برگزار می‌شود.

7. راهنمایی موردی دانشجویان در مواجهه با اشکالات عمومی استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و اینترنت دانشکده

8. راهنمایی موردی دانشجویان در مواجهه با مشکلات احتمالی سیستم آموزش مجازی "ال ام اس"، و انعکاس مشکلات احتمالی به مسئولین مربوط

9. درخواست خرید تجهیزات مورد نیاز مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشکده

10. رفع ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری متعلق به دانشکده

11. امین اموال دانشکده (استادان بزرگوار و همکاران محترم توجه فرمایند در صورت هر گونه نقل و انتقال اموال دانشکده هماهنگی‌های لازم با اینجانب به عمل آید تا اموال ثبت شده به نام آن‌ها از پایگاه داده‌ی مربوط خارج شود و هنگام تسویه با مشکل مواجه نشوند).

توجه: دانشجویان محترم جهت ورود به اینترنت و خروج از آن از نشانی زیر اقدام نمایید

internet.tabrizu.ac.ir

 

مقررات استفاده از مرکز رایانه:

1. استفاده از تجهیزات و امکانات مرکز رایانه مختص دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی است.

2. ظرفیت کلاس ها (ظرفیت هر اتاق) محدود به سیستم ها و صندلی هایی است که برای آن در نظر گرفته شده است. از آوردن صندلی های اضافی که منجر به ازدحام و آسیب رسانی به سیستم ها و قطعی کابل ها می گردد خودداری شود.

3. هر دانشجو فقط مجاز به استفاده از سیستم هایی است که برای مقطع تحصیلی وی در نظر گرفته شده است. استفاده از سیستم های سایر مقاطع مجاز نمی باشد.

4. رعایت سکوت در محیط مرکز الزامی است.

5. نصب هر گونه نرم افزار بر روی رایانه ها یا تغییر تنظیمات آن از طرف دانشجویان محترم غیر مجاز است.

6. دانشجویان محترم فایل ها و برنامه های مورد نیاز خود را در فلش مموری های خود ذخیره نموده و از ذخیره در حافظه ی سیستم های موجود در مرکز خودداری فرمایند، زیرا اطلاعات آن ها خود به خود پاک خواهد شد.

7. هنگامی که رایانه روشن است، جا به جا کردن کیس به هارد سیستم آسیب وارد می کند. از جا به جا کردن کیس ها یا تعویض کابل، صفحه کلید، ماوس و ...خود داری فرمایید.

8. هنگام روشن بودن سیستم ها لازم است هوا آزادانه در داخل سیستم جریان داشته باشد. لطفاً از گذاشتن کیف و سایر لوازم که مانع عبور هوا در پیرامون سیستم ها می شود، خودداری فرمایید.

9. مرکز رایانه از امانت دادن هر گونه نرم افزاری معذور است.

10. مرکز از ارائه سرویس به دانشجویانی که از پایان نامه خود دفاع کرده اند، اعم از اینکه تسویه حساب کرده باشند یا خیر معذور است.

11. مرکز رایانه مسئولیتی در قبال اشیای به جا مانده یا گم شده ندارد. با این وجود در اتاق مسئول مرکز، جعبه ای برای اشیای پیدا شده در نظر گرفته شده است، که دانشجویان احتمالاً بتوانند اشیای جا مانده خود را در آن بیابند.

12. شماره کاربری و رمز عبوری که در اختیار کاربران قرار می گیرد، محرمانه بوده و مختص خود کاربران است، کاربران محترم می توانند با استفاده از نرم افزاری که وارد اینترنت می شوند آن را تغییر دهند. در هر صورت مسئولیت حفظ رمز عبور به عهده خود کاربران ارجمند می باشد.

13. رعایت نظافت سایت و حفظ پاکیزگی آن موجب امتنان است.

                                                                          مسئول مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشکده

                                                                                              جواد جهانبخش

                                                                                        تلفن: 041-33392102

 
آخرین ویرایش۲۴ آبان ۱۴۰۲